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Karlsruhe (DE) 

IT Channel Account Manager (m/f/x)

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IT Channel Account Manager (m/f/x)

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Main responsibilities:

  • Review on a continuous base the IT Channel landscape and suggest adjustments to management whenever necessary. 
  • Cultivate and maintain strong relationships with selected distribution partners to maximise our reach and presence on this IT market. 
  • Manage the reseller accounts performance through annual business plan set up, quarterly targets & overall business reviews as well as marketing plan execution. 
  • Proactively deliver product training / updates to identified channel partners. 
  • Market the company, ensuring that the organisation receives positive exposure to enhance the brand image in the region. 

Über uns

Forschung & Entwicklung IconForschung & Entwicklung
Konzern IconKonzern

Wir, ein globales Technologieunternehmen, konzipieren und entwickeln Visualisierungslösungen für eine Reihe ausgewählter professioneller Märkte.

Was bieten wir dir?

KalenderAb sofort gesucht
Uhr40 Std. pro Woche
PersonenOhne Personalverantwortung
KrawatteMit Berufserfahrung
  • A permanent contract
  • A competitive salary package with fringe benefits such as a company car with fuel card, health and group insurance, meal vouchers, bonus system, …
  • An interesting, challenging job with lots of autonomy.
  • The opportunity to work for an international market leader where innovation does matter.
  • Internal training
  • A modern and state of the art working environment

Arbeit und Kultur

Betriebliche AltersvorsorgeBetriebliche Altersvorsorge
TeilzeitTeilzeit
Bezahlte Weiterbildung Bezahlte Weiterbildung
Gleitzeit Gleitzeit

Your Profile

  • You have a demonstrable track record of success in working as a Channel Manager in a technology company or work in a Distributor preferably within the audio-visual market or Corporate meeting room technologies such as wireless collaboration systems. 
  • You are a high level sales negotiator with outstanding relationship building abilities.
  • You are a strong and assured communicator and presenter, who is able to gain personal credibility with client managers. 
  • You adopt a disciplined and organized approach in regards to your travel, CRM pipeline management and lead answers. 
  • You can effectively work across organizational and national boundaries. 
  • You have a good understanding of IT & AV technologies, UC and cloud business.

Sprachen
Deutsch
Verhandlungssicher (C2) – Diese Sprache ist deine Muttersprache oder du sprichst ähnlich gut und hast kaum einen bis keinen Akzent mehr. Entspricht in etwa C2 des Europäischen Referenzrahmens.
Englisch
Fließend (C1) – Du kannst sicher Unterhaltungen führen und hast immer die passenden Wörter parat. Auch die Grammatik ist für dich kein Problem. Entspricht in etwa C1 des Europäischen Referenzrahmens.
Bereiche
Vertrieb & Verkauf
Fortgeschritten – Du hast bereits viele Erfahrungen auf diesem Gebiet und kannst auch größere Projekte umsetzen.
Kundenservice
Anfänger – Du hast bereits erste Erfahrungen auf diesem Gebiet gesammelt.
Performance Marketing
Anfänger – Du hast bereits erste Erfahrungen auf diesem Gebiet gesammelt.
Skills
CRM
Experte – Du hast schon mehrere verschiedene Projekte damit durchgeführt und auf (fast) jede Frage eine Antwort parat.
Kommunikationsfähigkeit
Fortgeschritten – Du kennst dich gut aus und weißt über die meisten Funktionen Bescheid.

Lage

Firmeneigene ParkplätzeFirmeneigene Parkplätze
Gute Anbindung an ÖPNVGute Anbindung an ÖPNV

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