Wir haben einen neuen Stil – und du eine noch bessere Jobsuche. Sende uns doch deine Meinung an feedback@campusjaeger.de.

Praktikum Konsumgüter & Nahrungsmittel in Heidelberg

Consumer Insights Intern (m/f) Marketing - Heidelberg

Das Unternehmen wird direkt nach einer Bewerbung sichtbar für dich.
Microsoft OfficeAgilCasual Friday
Zurück

Consumer Insights Intern (m/f) Marketing - Heidelberg

Praktikum Konsumgüter & Nahrungsmittel in Heidelberg

We are the world's leading consumer health and hygiene company. Every day, across 60 countries, we work with the best people to challenge conventional thinking and strive to find even better ways to give people innovative solutions for healthier lives and happier homes.

Your responsibilities:

  • Working within a large multifunctional international team to drive consumer insights into business actions on brands 
  • Work with multiple stakeholders: agencies and business partners; be ready to get involved into day to day business discussions
  • Support the development of consumer communication (TV, Digital, Print) by driving consumer understanding and insights
  • Preparing country, consumer and shopper trends overview
  • Active search for answers on the ad hoc business questions via the secondary research
  • Work together with consumer research agencies to ensure data integrity and timely reports delivery, in addition explore and pilot new research methods for observer online consumer behavior (ex. Social listening)

Necessary qualifications and personal skills:

  • You are enrolled in a Bachelor/Master’s program in Businesses Administration, Economics or another Social Sciences field
  • Strong project management & communication skills required
  • Basic knowledge of market and consumer research methods
  • Ability to coordinate and manage simultaneous requests of varying size and scope
  • Curiosity, willingness to make an extra step to learn and reveal deeper insights 

We offer:

  • Studies in business or finance
  • Former practical experiences (apprenticeship or internship) appreciated
  • Enthusiasm for Fast Moving Consumer Goods (FMCG) business 
  • Flexible thinkers with a keen sense of perception that can cope with complexity and dynamic business environment 
  • High analytical skills, self-motivation, team and entrepreneurial spirit
 Thrive in an environment of high autonomy and accountability? Keen to be at the heart of the fastest growing health and hygiene company? We need people with restless minds who don’t rely on textbook thinking. If you think you like us and are up for the challenge then we could be right for you.

We are looking forward to your application via Campusjäger!

Über das Unternehmen

Wir sind anders: „Gut genug” ist uns einfach nicht gut genug. Wir sind eines der weltweit führenden Unternehmen im Bereich Consumer Health und Hygiene. Jeden Tag arbeiten wir mit den besten Mitarbeitern und Experten in 60 Ländern daran, konventionelle Denkmuster aufzubrechen und noch bessere Lösungen zu finden. Und damit treiben wir Innovationen voran, die den Menschen ein gesünderes Leben und ein glücklicheres Zuhause bieten. Bahnbrechende Entwicklungen sind das Geheimnis unseres Erfolgs – und des Erfolgs unserer 19 globalen Powerbrands mit so bekannten Namen wie Dobendan, Nurofen, Sagrotan, Durex, Scholl, Finish und Vanish.

Firmenkultur und Vorteile

AgilCasual FridayDesign ThinkingFlache HierarchienFrauen in FührungspositionenInternationale KollegenJob AidsOnboardingProjektverantwortungStartupcharakter

Jobdetails

Verhandelbar

30 bis 40 Stunden pro Woche

Ab sofort bis 23.02.2019

Anforderungen

Sprachen

Englisch
Deutsch

Kompetenzen

Projektmanagement
Marktforschung (optional)
Online-Marketing
Business Development (must-have)
Kundenservice

Kenntnisse

Microsoft Office

Standort

#8377